Eerste verslag: voor vertrek - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Tessa Molenaar - WaarBenJij.nu Eerste verslag: voor vertrek - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Tessa Molenaar - WaarBenJij.nu

Eerste verslag: voor vertrek

Door: Tessa Molenaar

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 September 2015 | Nederland, Culemborg

Morgen is het zo ver: om 16:10 vlieg ik voor 3 maanden naar Vietnam! Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het ook erg spannend. Ik ben vooral benieuwd naar wat ik daar ga aantreffen; hoe 'mijn huis' eruit ziet, wie er in het huis wonen, wat ik van Hanoi vind, hoe het eten smaakt, hoe het dorp waar ik vrijwilligerswerk ga doen is, enz. Alles wat ik mee ga nemen ligt al een aantal dagen klaar op mijn kamer, vanmiddag ga ik alles echt inpakken. Ik ben benieuwd of het gaat passen. Ik denk dat het vanaf dat moment 'echt' wordt, nu voelt het allemaal nog een beetje onrealistisch.

De eerste 10 weken ga ik vrijwilligerswerk doen in Vietnam. Maandag 14 september is mijn eerste 'werkdag' en vrijdag 20 november is m'n laatste. Ik ga vrijwilligerswerk doen in het Thanh Xuan Peace Village. Dit is een plek voor voornamelijk kinderen met verschillende beperkingen. De beperkingen zijn veroorzaakt door het Agent Orange, het gif wat tijdens de Vietnam-oorlog is verspreidt. In het Peace Village wonen de kinderen, gaan de kinderen naar school en revalideren ze. Er werken ook een aantal fysiotherapeuten. Er komen ook een aantal volwassenen naar het dorp om te revalideren. Wat mijn rol en taken gaan zijn daar mag ik grotendeels zelf bepalen. Er wordt weinig van mij verwacht, en ik mag zelf bepalen wat ik wil en wat ik kan doen daar. Ik hoop dat ik daar iets van mijn egotherapeutische vaardigheden kan gebruiken en dat ik betekenisvol kan zijn voor de kinderen daar.

Ik ga wonen in Hanoi, in het Peace House (Youth House). Dit huis ligt redelijk in het centrum van Hanoi, in een wijk met veel winkeltjes, universiteiten en een goede busverbinding. In het huis wonen verschillende internationale studenten, maar wie dit zijn en wat ze doen weet ik nog niet. Wat ik erg leuk vind is dat er twee Vietnamese koks in het huis zijn om voor ons vers en typisch Vietnamees te koken. Ik hoop dat ik van hen Vietnamees kan leren koken!

Na de 10 weken vrijwilligerswerk ga ik nog 3 weken reizen. Ik heb mijn terug-ticket geboekt vanuit Ho Chi Minh-stad, dus ik moet in die 3 weken van Hanoi in het noorden naar Ho Chi Minh in het zuiden reizen. Hoe, met wie en hoe snel ik dit zal doen zie ik dan wel.

Ik zal in Vietnam dit blog proberen bij te houden en jullie op de hoogte te houden van wat ik allemaal doe en beleef.

Tot over drie maanden allemaal!




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7279

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 11 December 2015

Vietnam

Landen bezocht: